20050817

Luruskah jalan dihadapanku?


maser aku ngah dengar radio sambil bacer paper tadi aku terpikir jap.. aper nak jadi dgn aku ni..??? aku dah takde arah tuju ker?
dah takde matlamat hidup ke? sekali lagi aku ponteng kelas..adakah aku ni terlalu mengambil kesempatan atas kebaikan lect aku.. tau dah takde semangat sangat ker aku ni? aku tak dapat jawapan pun .. dah lame aku pikir mende ni..kalo skang orang tanye aku ape aku nak dalam dalam hidup ni.. mungkin jawapan aku.. aku tanak ape-ape...aku cume nak terus bernafas tanpa perlu melalui kehidupan.. ape semue bende ni? aku terus jadi terbengkalai.. tak paham dengan kehidupan sendiri.. aku tak paham diri sendiri??? huh..kalo aku pun tak paham diri sendiri orang lain lagi ar tak paham aku..aku tak tau ade ape dengan kehidupan aku sebenarnye?aku tak dapat cari jawapan.. aku masih mencari..tak tahu sampai bile, tapi aku akan terus mencari..ni konflik dalaman yang aku tak tau bile bleh setel.. orang takkan paham ape aku tengah piki..aku cube dengar nasehat orang tapi macam mane aku nak nasehat diri sendri.. jiwa kacau! mungkin aku terlupe sesuatu.. lupe Tuhan? mungkin aku kurang mase yang aku spent untuk mengadap Tuhan.. mungkin aku perlu tambahkan mase aku di atas tikar sembahyang..mungkin...aku masih mencari jawapannyaaaaa

aku mencari ketenangan dalam jiwaku sendiri..............