20050223

mari merepek bersama aku

TANYA SAMA HATI…

AKU: Hari ni cuti ker?
HATI: Ha’ah! Cuti raye cine... Naper? Ko nak gi kuliah ker? Dah raser rajin sangat la tu..
AKU: Aper aku nak buat hari ni ar? Asik cuti jer.. bosan tau! Raye ciner jer cuti seminggu lebih. Memang orang Malaysia ni suker sangat bercuti. Tak produktif langsung!
HATI: Hai.. maser orang cuti ko tak nak plak.. bila orang tak kasik cuti ko terhegeh- hegeh nak bercuti.. aku pun tak paham dengan ko ni?
AKU: Bukang aku dok suker..tapi kalu dok cuti sajer, kuliah batal lalu, biler silibus dok abih, banyok plok kelas hati sabtu ahad.. tu yang dok tahang tu..ni buat aku nak speaking ganu..
HATI: Hokaloh! Kelas aper sangat yang nak ganti.. Electronic jer kot. Tak pun mikro-p.
AKU: Ye tak ye gak ek? Tapi mikro-p yang tak tahan tue.. aku dah tak semangat nak belajar subjek ni sebab test 1 aku trok giler.. ahh! Persetankan itu semua.. test 2 masih ader.. emt pun same.. aku tak pernah jumper subjek yang aku
paham langsung camtu.. aku dah tak tau camner nak takle subjek ni? Bak kater Ati…bodooo la! Aku terpakser nangis sampai basah baju untuk paham satu soalan… tak ker ko raser aku ni melampau bodoo?
HATI: Ko tu bukannyer bodo.. tapi bengap skit jer.. kalo ko bodoo..takkan electronic ko
Selamber jer..kire cam terer gak ar!
AKU: Terer ker? Ni yang buat idung nak kembang ni! Mane ader.. aku tak pandai sangat pun.. tapi dah ditakdirkan aku dapat lect yang sangat berdedikasi dan bagus. Kalo aku dapat cam si tuuuuuuuuut tu dulu hancur gak idup aku..bukan nak salahkan lect tapi kita boleh raser sendiri kalo lect tu bagus kiter senang jer nak paham.. dapat soalan aper pun leh setel.. tol ak?
HATI: Topik lain plak ar? Cuti ni ko nak buat aper.. takkan nak do umah jer kot.. tak mencabar ar!
AKU: Tu yang aku tengah do pikir ni. Aku ingat nak kejer.. tapi tak tau lagi keje aper..
Cikgi? Oh tidak.. aku dah serik. Cukup ar sekali aku jadi cikgu.. bukannyer aper.
Aku just tanak hancurkan maser depan budak2 yang tak bersalah tu jer.. tau ar aku
ni camner.. hancur idup anak orang aku kejekan...
HATI: Abis? Ko nak keje aper?
AKU: Aper2 pun aku tak kisah.. asalkan dapat rezeki yang halal dan diberkati. Aku bleh jer...jadi cleaner pun ok gak.. tak pun cuci pinggan.. penat takper..tu yang mencabar tue.. kalo takat keje opis.. goyang kaki maner thrill.. peluh pun segan nak kuar.. pstu kumpul reramai.. orang pompuan aper lagi.. buat korum ngumpat.. aku tokleh ar cenggitu... nak ngumpat lepas keje ar. Gi kedai kopi ke.. lepak starbucks ker.. baru kaw ngumpat...
HATI: Wet semenet. Bukan ker cuti ni akak ko nak bertunang ker?
AKU: Ha’ah. Ye ler kot? Abis, aper kener mengena dengan aku.bukan aku yang nak bertunang..
HATI: Abis ar ko.. ko akan jdi sasaran seterusnyer....huah..huah..
AKU: Pehal plak.. bagero tul ar ko ni.. aku ni masih moda rumaja lagi.. alamaks kalo akak aku kawin aku dah takder kawan ar kat umah.. waaa tak bes nyer.. dah takder tempat bermanjer ar aku ni... nasib baik aku ader ramai kucing..
HATI: Haaa.. padan ngan muker ko.. pas ni dah takder orang nak layan lawak bodo ko kt umah... mati kering ar ko!
AKU: Alah.. mak aku kan ader.. mak aku layan nyer aper aku cakap.. kalo tak pun aku aku leh jer cakap ngan pokok ker.. dinding ker.. rumput ker.. diorang layan jer aper aku cakap... ngan tunggul pun leh gak ....kengkadang cakap ngan tunggul lagi bagus dari cakap ngan manusia.. tak gitu? Tak sabaq chek nak balik kampung... oh kedah negeriku....
HATI: Saper antar mesej plak ni.. saper tu?
AKU: Panjang umur.. akak aku ler..
HATI: Aper dier nak.. bukan senang budak atai ni nak anta mesej kat ko.. musti ader mender best nak cakap.... aper dier cakap ar?
AKU: Dier tanyer aku nak balik bile? Sebab....Sebabnyer..... ar.. tidakkkkkkk!!!! Dier nak bertunang bulan depan.... aku tidak dapat menerimernyer... oh tidak.... aku akan kehilangan seorang kakak yang pengasih dan penyayang.... dier akan dirampas oleh seorang lelaki ...... aku tak percayer... tidakkk.. katakanlahhhh...
HATI: Apo kono lak nie? Dah jodoh dier... ko sepatutnyer bersyukur.. kawin gak akak ko tu... sebab dulu perangai dier ader gak cam setan skit... syukur ar dier dapat seorang lelaki yang berjayer membuker pintu hati dier untuk berkhawin... takder ar mak ko nak risau pasal dier lagi.... tak leh ar dier liar tak tentu pasal lagi sebab dah nak kawin....
AKU: Tul gak tue...tak terpikir lak aku.. tapi biler dier dah kawin saper nak bawak aku jenjalan makan angin... saper nak bawak aku gi soping? Tokleh ar aku lepak umah dier lagi biler time cuti? Hilang ar temapt aku bermanjer.... tokleh ar aku kopak duit dier... baru jer aku nak meraser mengopak duit akak aku dah datang orang ketiger...hai.. potong jalan ar mamat ni...
HATI: Biler maser plak ko blaja ngopak duit orang ni? Ader aku ajar ko... setau aku ko tak suker mintak duit kat sesaper pun.. !
AKU: Memang ar.. aku sajer jer nak bagi canteek ayat aku ni! Aku tak nak mintak duit kat sesaper pun.. tapi kalo orang dah kasik rezeki jangan ditolak dekk!!!
HATI: Yer la tue... oleh sebab perangai ko yang ccenggini tu ler ko sekarang dah berader pada tahap muflis yang terlampau... tengok ar sekarang.. aper dah jadik ngan ko...dak limer ari asik dok melantak megi jer!! Nasi ksebijik pun lum jumper lagi.. megi pun bosan tengok muker ko.. aku tengok muker ko pun dah sebijik cam megi cap kepala semut... ader ker megi tu??? Coming soon!
AKU: Aku nak jadi Calista Flockhart.,.. hehehe.. takder ar.. gurau jer.. kurang2 badan aku leh jadi cam Heidi Klump.. tak pun cam j. Lo pun jadik ar... hua..hua..hua.. gelak setan aku dibueknyer...tue jer yang boleh buat aku save bajet.. aku ader manyak mender lagi yang aku nak buat in progress dan dalm perancangan ni... dan sumer tue pakai duit!!! Duit dekk.. duit...cpu aku dah bengong .. nak tukar cpu baru.. letak tv card sekali tue dah kire meriah duit aku yang nak kener pakai.. aku nak amek lesen motor keter.. lagi meriah duit aku...maner nak belanjer untuk diri sendiri lagi.. maner nak pikir masuk saving acc lagi...simpan extend.. sumer pakai duit maa.. aku ni pun baju dah lamer tak bertukar... sumer pun pakai duit.. pakai air liur tak jalan punyer!!!
HATI: Aku paham beno perasaan ko! Tapi ko harus pikir.. duit tak bleh bawak maner2... duit tokleh beli kebahagiaan.. chewah,, berfalsampah plak aku ni... cam para filsuf yang bertauliah plak raser...
AKU: Chewah.. cakap cam bagus.. saper cakap duit tokleh beli kebahagiaan… tue zaman kuno punyer falsapah.. maner leh pakai zaman sekarang… aku tak percater mender2 camtu.. yang aku tau selamer aku idup ni.. duit sangat penting...selepas keluarga aku.. dan glasses aku duit berader di puncak mender yang paling penting dalam hidup aku.. ader paham.. kalo tak paham pun ko buek yo paham.. tak susah kan? Tensen ar cakap ngan ko.. tidoo. Lagi bagus!!!!

No comments: